עיצוב UX, או עיצוב חווית משתמש, הוא מפתח להצלחת אתרי E-commerce.
עיצוב חוויית משתמש כרוך בהבנת הצרכים וההתנהגויות של המשתמשים, ועיצוב האתר באופן שיקל עליהם להגשים את מטרותיהם ולצלוח את תהליך הרכישה באתר בצורה מהנה.

עיצוב UX טוב באתרי E-commerce יכול להגדיל את המכירות וההמרות באתר, אתר מעוצב היטב שקל לניווט ולהבנה יכול לעזור להפחית נטישות של משתמשים בתהליך הקנייה, ולהגדיל את הסיכוי שהם ישלימו רכישה.
בנוסף, אתר אינטרנט מושך מבחינה ויזואלית יכול לעזור לבנות אמון אצל המשתמשים וליצור תדמית חיובית של המותג.

Creative Web Designer Planning Application And Developing Templa

אז איך נייצר אתר קל לניווט והבנה עבור המשתמשים?
ראשית, נבין מי הם המשתמשים? מי בעצם קהל היעד של האתר?
תהליך עיצוב UX כולל בדרך כלל מספר שלבים: מחקר, עיצוב, בדיקה ויישום.
השלב הראשון כולל ביצוע מחקר משתמשים כדי להבין את הצרכים וההתנהגויות של המשתמשים.
שלב התכנון כולל יצירת סקיצות ובדיקתם עם משתמשים כדי לקבל משוב, ושלב הבדיקה כולל ביצוע בדיקות שמישות כדי לזהות בעיות בתכנון.
לבסוף, נסיק מסקנות ונבצע שינויים ודיוקים בעיצוב כדי להבטיח שהתוצר הסופי יהיה ממוקד, קל לשימוש ויענה על צרכי המשתמשים.

כשאנו ניגשים לעיצוב האתר נשים דגש על יצירת מבנה תפריט ברור ואינטואיטיבי, שימוש באלמנטים עיצוביים עקביים ברחבי האתר ונשים דגש על נגישות המידע באתר, כדי להקל על המשתמשים למצוא את המידע שהם צריכים, כגון סקירות מוצרים, טבלאות מידות ופרטי משלוח.
היבט חשוב נוסף של עיצוב UX עבור אתרי E-commerce הוא תהליך התשלום. תהליך התשלום צריך להיות פשוט ויעיל ככל האפשר, עם מספר מינימלי של שלבים והוראות ברורות. כל אלו יעזרו להגדיל את ההמרות ולהפחית נטישות.

אופטימיזציה לנייד היא גם חלק חשוב בעיצוב UX עבור אתרי E-commerce, אולי החשוב ביותר.
כיום רוב המשתמשים ניגשים לאתרים במכשירים הניידים שלהם, ולכן חשוב לוודא שהאתר מעוצב באופן רספונסיבי וקל לשימוש במסכים קטנים יותר. עיצוב למכשיר הנייד יכלול אינטראקציות מבוססות מגע, ועיצוב הפריסה והטיפוגרפיה בהתאמה למסך קטן.

ההשקעה בעיצוב חוויית המשתמש של האתר הינה מרכיב קריטי להצלחתו.
להלן מספר עובדות ונתונים המדגישות את החשיבות של עיצוב UX באתרי E-commerce:

  • על פי מחקר של Baymard Institute, חווית משתמש לא טובה עלולה להוביל לשיעור נטישת עגלה של 68.63%.
  • מחקר אחר של אותו מכון מצא שלאתר E-commerce ממוצע לוקח 5.95 שניות להיטען במכשיר נייד, וכל עיכוב מעבר ל-3 שניות יכול להוביל לירידה של 53% במספר המבקרים בנייד.
  • על פי מחקר של גוגל, 52% מהמשתמשים אמרו שחוויית משתמש גרועה בנייד הפחיתה את הסיכוי שהם יתקשרו עם חברה.
  • מחקר של Forrester Research מצא שכל דולר שמושקע בעיצוב UX יכול להחזיר עד 100 דולר בתשואה.
  • מחקר של קבוצת נילסן נורמן מצא שלמשתמשים לוקח רק 50 אלפיות שניה לגבש דעה לגבי האתר, וכי 94% מהרושם הראשוני שהם מקבלים על החברה קשור לעיצוב.

לסיכום, עיצוב UX הוא מרכיב מרכזי ביצירת אתרי E-commerce מוצלחים.
אתר עם חווית משתמש גרועה יכול להוביל לשיעורי נטישת עגלה גבוהים, אובדן הכנסה וירידה בשביעות הרצון של הלקוחות.
לעומת זאת, השקעה בעיצוב UX באתר אינטרנט לרוב תחזיר את עצמה בקלות ותוביל להגדלת ההמרות, שיפור שביעות רצון הלקוחות וביצועים עסקיים טובים יותר.

26/01/23 | שיר בראל

Design Team Pana

 

 

רוצים לדעת עוד? לשאלות ובירורים אנחנו זמינים בשבילכם:

בנייד: 055-9-91-91-91

במייל: [email protected]